Automotive Photography & Car Projects

honda-boy's civic eg

Deel

honda-boy

Rank : 114

Re: honda-boy's civic eg

Bericht  honda-boy op vr jan 21, 2011 1:12 am

Thx guys cheers

Gisteren mij paar uurkes gaan bezig houden met iets dat ik al tijdje aant uitstellen was. De binnenkant van de wielkasten ontdoen van alle roetex die er nu opzit om te kunnen checken of er nergens geen roest is en om nadien een mooie basis te hebben alles weer in de roetex te zetten.

Ik kan u zeggen, vree vuil jobke waar geen eind aan komt. Aan de bestuurderskant heb ik klein twee uur bezig geweest :? Passagierskant was ik ooit al eens aan begonnen, vandaag nog klein uurke aan voort gedaan. Alles is er daar nog ni af maar men goesting was over en men staalborstel was zwaar aant verslijten ook, moet morgen ff paar nieuwe gaan halen.

Paar piccies

Goeie nieuws is wel dat er maar hier en daar paar kleine roestplekjes zijn, nix ernstig.

bmw116

Rank : 459

Bericht  bmw116 op vr jan 21, 2011 5:38 am

Hoedje af voor de werken en inspanningen.
    Maar ja, als je dan toch bezig bent, beter van de eerste keer te goed doen dan e.
    En zo ben je nu ook tenslotte zeker dat er in de toekomst geen ongemakken voorkomen e.

honda-boy

Bericht  honda-boy op vr jan 21, 2011 8:38 am

bmw116 schreef:Hoedje af voor de werken en inspanningen.
    Maar ja, als je dan toch bezig bent, beter van de eerste keer te goed doen dan e.
    En zo ben je nu ook tenslotte zeker dat er in de toekomst geen ongemakken voorkomen e.

Idd, ik wil de civic ineens goed doen. Dat ik niet volgend jaar weer roest of dergelijke moet gaan bijwerken of andere dingen tegen kom die heel wat werk vereisen.

Ik wil ervan kunnen genieten als hij af is. + Dan kan ik ook verder aan men andere auto's. Heb hier nog ne nissan 200 sx staan waar we mee gaan driften dit jaar en heb menne civic 5 deurs ook nog waar ik eens terug moet aan beginnen.

bmw116

Rank : 459

Bericht  bmw116 op wo jan 26, 2011 12:43 am

allé,
    je weet wat doen e... Laughing

honda-boy

Bericht  honda-boy op za jan 29, 2011 9:35 am

bmw116 schreef:allé,
    je weet wat doen e... Laughing

Ja, aan dingen te doen geen gebrek. Geld voor al die dingen is iets anders scratch

honda-boy

Bericht  honda-boy op za jan 29, 2011 9:40 am

Vandaag goed opgeschoten weeral.

Beide wielkuipen vooraan hebben hun eerste laag roetex gehad. Heb ze eerst in de zinkspray gezet, als da droog was ineens roetex derover.
    Als den auto gespoten is zullen we den overspray van grondverf en kleur nog eens wa bijwerken met een 2de laag roetex en kan hij der hopelijk voor de komende jaren weer tegen.

Onderkant van het subframe en de hitteschilden staan ook in de roetex.

Ook die mooi gelaste rand volledig ontdaan van lasbollekes, tis nu weer een mooie rechte lijn. Kwas ook begonnen met het gat voor de gaskabel vrij te maken maar de batterij van menne dremel was nog ni goed terug op geladen. Morgen gaan we dermee voort.

Wa piccies.

Mooi lijntje terug ipv die lasbollekes.

Hier fotoke van hoe het ervoor eruit zag.

Vorige eigenaar had geprobeert alles af te lassen maar is na dit stukje gestopt en had er gewoon nen hoop plamuur op gesmeerd. Ik wou dus aan beide kanten da lijntje houden.

Zinkspray in de wielkuipen.

Roetex derover.

Uitboren van de slotvanger aan de passagierskant, veel fors en veel WD40 hielpen ni. Zelfs met de slagschroevendraaier wou hij ni. Kruiskoppen volledig naar de botten geslagen en nog ni willen.

Onderkant en hitteschilden in roetex.

En zo heb ik alles achtergelaten derstraks. Had geen zin meer om op te ruimen en morgen gaan we toch gewoon weer verder met de werken.

Kevve.be

Rank : 1875

Bericht  Kevve.be op zo jan 30, 2011 8:37 pm

respect! once again!
    zie ik graag zulke werkjes!

honda-boy

Bericht  honda-boy op ma jan 31, 2011 10:59 am

Kevve.be schreef:respect! once again!
    zie ik graag zulke werkjes!

Thx man, tzijn ni altijd de leukste werkskes maar als ge het goed wilt doen moet het he.

honda-boy

Bericht  honda-boy op ma jan 31, 2011 11:01 am

Deze namiddag nog wa voort gaan doen.

De sluitkant aan de bestuurderskant hier en daar wat beginnende roest weg gehaald en en in de zinkspray gezet, ook het ruitje en de sluitkant van de achterklep ineens mee gedaan.

Nog wat met menne dremel aant spelen geweest, hier en daar wa detailkes gedaan in de motorruimte.

Het gat voor de gaskabel gaat mij nog wa denkwerk bezorgen want toen ze da hebben gelast hebben ze de vorm der dus uit gehaald ook he. Das normaal gezien een rondje met 2 uitsparingskes naast want ge moet uwe gaskabel ne kwartslag draaien om die vast/los te zetten.

honda-boy

Bericht  honda-boy op vr feb 04, 2011 3:49 am

Radiatorsteunen ontdaan van de roest en in de brunox gezet.

Passagierskant in de zinkspray

Scharnieren van de spoiler + achterruit eraf gehaald en beginnen opkuisen.

En dit is het volgende slachtoffer, wielkuipen achteraan. Moeten nagekeken worden op roest en deftif afgewerkt worden zoals ge kunt zien.

Detailkes in de motorruimte.

Na inspectie bij den beige blijkt dus da deze der zitten voor nix ?! Gevolg ?! Die moeten weg Very Happy

Tis wel een klote jobke met die dremel want da blijft duren maar ik kan er men de grote slijpschijf ni aan zonder andere dingen te raken.

Zinkspray op de voorbouw.

En dan ook maar begonnen aan een andere klotejobke. Rubbers uit de draagarmen halen ....

En de achterste wielkas aan de bestuuderskant is nu ook roestvrij, in de zinkspray en roetex gezet. Nu nog de dichting nakijken aan de wielkuip bovenaan want heb gezien dat ik zo naar binnen kan kijken.

Martino

Rank : 94

Bericht  Martino op vr feb 04, 2011 7:32 am

Wat een werk zeg, daarom ook zeker de moeite om te volgen!

honda-boy

Bericht  honda-boy op za feb 05, 2011 6:03 am

Martino schreef:Wat een werk zeg, daarom ook zeker de moeite om te volgen!

Thx man,

Het is om soms beetje moedeloos van te worden wel, aan sommige dingen komt precies geen einde (zoals het schuren).

En het feit dat ik het grootste deel van de tijd alleen bezig ben is ook niet altijd even leuk.

Als ik volgende week nog beetje kan doorwerken dan kan er binnenkort grondverf op en komt het einde echt wel in zicht.

honda-boy

Bericht  honda-boy op za feb 05, 2011 6:05 am

Vorderingen van vandaag.

Alle rubbers uit de draagarmen, enkel de voorste links moet nog verder deruit geklopt worden.

Bevestigingen van subframe/draagarm opgefrist, klaar voor de nieuwe rubbers.

Nog beetje gedremeld

En de aankopen van gisteren.

Randy Andy

Rank : 1845

Bericht  Randy Andy op za feb 05, 2011 11:12 pm

die laatste foto, is dat een stuurconsole?

honda-boy

Bericht  honda-boy op zo feb 06, 2011 7:19 am

Randy Andy schreef:die laatste foto, is dat een stuurconsole?

Das de cover ja van rond het contactslot en dergelijke, had die nog ni int zwart en de rest van men interieur dat ik heb liggen is zwart.

honda-boy

Bericht  honda-boy op ma feb 07, 2011 7:51 am

Hier nog 2 fotokes van gisteren.

En vandaag nog veel werk kunnen doen.

Eén van de 2 moeren aan de bestuurderskant is ook al weg en de andere half.

En hat gat van de gaskabel is nu weer een gat met dank aan het boormachien. Morgen proberen alles van gelaste stukjes der nog uit te halen en zien of we het nog kunnen redden.

Verder nog wat dingen gedaan die nog klaar lagen, naftbak opgekuist en nadien in de roetex gezet. Wielkuip achter aan passagierskant juist hetzelfde en de naftbak uitsparing onder den auto ook. Da laatste staat dus gewoon in de primer van fabriek af, op zich was het nog in redelijke staat maar better safe then sorry.

Op de foto's kunt ge zien dat de vulpijp van de naftbak der erg aan toe is maar deze wordt vervangen door die van de andere naftbak die ik nog heb liggen.

Ook het voorste deel van de naftbakuitsparing moet nog opgekuist worden en nadien in de roetex maar dit kan pas als de auto niet meer op die plaat staat en ik er wat beter onder kan achteraan.

honda-boy

Bericht  honda-boy op di feb 08, 2011 10:39 pm

Gisteren maar beetje gedaan aan de zwarte, 2de moer is nu ook volledig weg.

En hier en daar nog wa detail werk gedaan.

Deel van het interieur harnas deruit gesleurt dat er nog in zat.

En begonnen met den beige verder te slopen, A/B/C stijlen deruit, hemel deruit, dash deruit, verwarming, ...

Heb het spijtig genoeg ni volledig kunnen afwerken, had graag heel het interieur harnas deruit gehad en in de zwarte gezet maar de verwarmingsbuizen in de motorruimte wilde ni mee werken, hopelijk vandaag wel zodat al de rest er nog uit kan. En er nog een paar dingen uit de beige kas geslepen kunnen worden binnenkort.

Paszenger

Rank : 1062

Bericht  Paszenger op di feb 08, 2011 11:15 pm

niet stilgezeten zo te zien! goed bezig!!

Randy Andy

Bericht  Randy Andy op do feb 10, 2011 10:43 pm

inderdaad, gij moet ook niet stilzitten de laatste tijd Cool

honda-boy

Bericht  honda-boy op vr feb 11, 2011 12:45 am

Ik moet ervan profiteren nu ik wa vrije tijd heb, volgende week ist al gedaan met veel vrije tijd.

Vant weekend der nog eens goed tegenaan se.

honda-boy

Bericht  honda-boy op vr feb 11, 2011 9:45 am

Gisteren in de brievenbus 2 pakketjes uit de US of A gevonden, mijn zwarte remleiding kit en wat andere hardware Very Happy

En dernet nog een paar productieve uurkes gehad.

Interieur kabelboom van de blauw/beige kunnen overzetten in de zwarte.

Heb wel een klein probleemke gevonden Sad Omdat de kabelboom in de zwarte der ni in zat toen ik hem kocht wist ik dus ook ni 100 % waar die ging lopen langs het schutbord binnenin. Nu blijkt dus dat die loopt daar waar ik een gat had gemaakt voor de remleidingen door te voeren van binnen naar buiten.

Dus het rechtse van de onderste is nu geblokeerd.

Nu ga ik ze beide terug dicht maken en de gaten meer naar het midden zetten, ergens net onder de buizen van de verwarming. En dan van daaruit langs buiten weer naar de originele leidingen die naar achteren toe lopen.

Ook al begonnen met wa voorbereidend werk om de kabelboom langs de fenders naar de koplampen te leggen.

Grappige bij nen EG is wel dat de kabelboom van de passagierskant koplamp aan de interieurboom vast zit en die van de bestuurderskant niet ?!

Ben ook aant spelen met het gedacht van de ruitensproeiers van de motorkap te verwijderen en mee op de afdekplaat van de ruitenwissers te zetten. Er is plaats genoeg daaronder om het darmke weg te leggen en ik kan ook van daar naar men sproeiertank zonder door de motorruimte te moeten passeren.

Martino

Rank : 94

Bericht  Martino op za feb 12, 2011 3:10 am

Dit word bijna een nieuwe auto! Bij mij zijn de ruiten sproeiers ook uit de motorkap gehaald en doormiddel van mercedes sproeiers op mijn ruitenwissers gezet. Werkt gewoon goed en valt bijna niet op.

honda-boy

Bericht  honda-boy op za feb 12, 2011 4:48 am

Martino schreef:Dit word bijna een nieuwe auto! Bij mij zijn de ruiten sproeiers ook uit de motorkap gehaald en doormiddel van mercedes sproeiers op mijn ruitenwissers gezet. Werkt gewoon goed en valt bijna niet op.

Thx man, das toch de bedoeling dat het bijna een nieuwe is Razz

Dat had ik ook al gedacht maar ik rij in de zomer regelmatig rond zonder wissers en dan zou ik ze steeds moeten aankoppelen en loskoppelen als ik ze er toch eens op of af moest zetten. Daarom dacht ik ze eerder op de afdekplaat te zetten.

Randy Andy

Bericht  Randy Andy op za feb 12, 2011 7:35 am

keep up the good work!

honda-boy

Bericht  honda-boy op za feb 12, 2011 9:21 am

Thx Andy Wink

Vandaag wa dingen terug moeten monteren die der eigenlijk voorlopig ni op moesten zitten. Maar door da probleem met de plaatsing van de remleidingfittingen moest het subframe en de verwarming der wel weer onder en in.

Maar nu weet ik exact waar ik kan en mag gaten maken om ze toch deftig te kunnen aansluiten zonder dat er iets in de weg zit.

Kga dus rechts van het gat waar de kabelboom door moet de 2 fittingen zetten, aangezien de 2 leidingen die derop moeten toch al daar in de buurt liggen. En zo zijn ze dus ook totaal uit het zicht.

Van binnenin gezien is dit dus links van het gat.

Kga morgen ze proberen te installeren zodat ze der dus ook asap terug uit kunnen en ik met de afwerking van de motorruimte verder kan.

Met de fittingen te verzetten moet ik dus ook geen nieuwe flexibele leidingen laten maken voor binnenin.

En den blauwe nog wa verder gestript van de benodigde dingen. Kabelboom van de bestuurders koplamp onder andere.

Ik hoop morgen al wat te kunnen beginnen aan de wire tuck ook maar kvoel mij momenteel ni 100 % dus we zien morgenvroeg wel hoeveel goesting der is.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 6:56 am

Het is nu di dec 06, 2016 6:56 am